一个了解佛法、分享生活的平台;一群快乐学佛、学佛快乐的青年朋友。

2009年4月15日

释继兴法师法语

马来西亚佛学院院务主任及槟城三慧讲堂监院继兴法师上星期来居士林给参加全砂佛学师资工作营的营员们授课,其中有不少智慧的法语,对我们为人处事是一种叮咛,坊长特摘录下来和大家共享。

我们都是未来佛,应该随处结祥云
分分秒秒是我改变命运的黄金时刻
能化敌为友是最神圣的神通
从现在开始,如果有任何一件事、一个人能使我生起,那么我真的输他太多了
毕业就是退步的开始
我最大的贵人是我自己
成功是优点的发挥,失败是缺点的累积
拜佛者,见贤思齐也
我的谦卑就是我的高贵
时间就是生命,浪费时间是谋财害命
工作是开放自己内在的金矿
我可制造出一个不同的我学习自己化解问题
依四圣谛,行八正道,诸天护法,向你报到
不正其身,何以正人
一切法是佛法
从清净心中自然流露出智慧
A great man is the one who knows how to treat small man
To be able to do what others cannot do is talent, to be able to do what talents cannot do is genius
Learn to say 'I'm much better now'
You may be the only bible people ever read (所以注意自己的言行举止)
Bodhi is absolute wisdom that sees and understands the true nature of things, leading to extinction of sufferings and opens the door of absolute freedom
Dissolve love and concern in a solution of wisdom, you'll get a super glue that can repair almost anything
All sufferings are caused by your own decision, you either make a decision too soon or not soon enough
If you don't prepare now, you'll be sent for repair soon

没有评论: